» » Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?

У Сонячній системі зустрічаються планети настільки маленькі, що їх так і називають – карлики. До таких відноситься Плутон. Але навіть у маленьких планет є супутники. Найбільший її супутник - Харон. Але він не єдиний у своєму роді. Є й інші. Вони, звичайно, не настільки великі, але теж мають велике значення.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
У цій статті ми розглянемо особливості Плутона і дізнаємося, що являє собою Харон, супутник цієї планети. Також поговоримо про інших, більш маленьких супутників.

Планета Плутон

До 2006 року Плутон стояв в одному ряду з основними планетами Сонячної системи і був повноцінною одиницею.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Тепер же йому присвоїли назву планета-карлик, після чого стали вважати, що він є найбільшим об'єктом темної дископодібної зони.

Одного разу ученим стало зрозуміло, що Плутон – це не унікальний об'єкт свого оточення, якими є всі інші планети, розташовані в Сонячній системі. І що не один такий об'єкт можна виявити, якщо досліджувати простір за орбітою, що належить Нептуну. І незабаром дійсно було виявлено деякий тіло, назване Эридой. Це був транснептуновый об'єкт, який можна зіставити з Плутоном. Після цього відкриття стало зрозуміло, що в світі, по суті, відсутнє визначення планети. І в 2006 році було затверджено визначення, що включає в себе три позиції. Згідно йому ті космічні об'єкти, які відповідають лише двома позиціями з трьох, отримують назву карликової планети. До таких якраз і відноситься Плутон.

Він отримав свою назву завдяки дівчинці одинадцяти років, яка вирішила, що ім'я бога підземного царства підійде для далекої, ймовірно, холодній і темній планети, і розповіла про це своєму дідові. А вже дідусь передав бажання внучки в обсерваторію, де його затвердили остаточно.

У 2006 році на планеті Плутон запустили апарат, званий «Нові горизонти». Це був місяць січень. Цей апарат підлетів до планети на відстань дванадцять тисяч кілометрів і накопичив велику кількість інформації про неї. Всі ці дані поступово передаються вченим. Це пов'язано з дуже повільною передачею інформації на значні відстані.

Особливості планети

Плутон володіє формою ідеальної сфери. Це відкриття стало несподіванкою, так само як і виявлення на поверхні різноманітних форм рельєфу.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Більш того, на планеті є протяжні ділянки, які позбавлені ударних кратерів повністю. Також відомий той факт, що льодовики Плутона по його поверхні розподілені нерівномірно, але досі незрозуміло, чому.

Від Землі планета Плутон і супутник Харон, як і інші малі супутники, видалені досить сильно. Тому вивчені вони не дуже добре. Є припущення, що поверхня цієї планети має підставу скелястого складу, яке покрите водяним льодом, а також замороженим метаном і азотом. Саме продукти, які виникають внаслідок фотодисоціації метану, фарбують планету в червоний колір.

Обертаючись по своїй орбіті, яка далека від форми кола, Плутон може або дуже наближатися до Сонця, або, навпаки, віддалятися на велику відстань. В процесі його наближення відбувається танення льодовиків і формування навколо планети атмосфери, яка складається з метану та азоту. Чим далі планета віддаляється від Сонця, тим менше стає атмосфера, і врешті-решт залишається лише невелика серпанок, яка, якщо подивитися на неї неозброєним оком, має червоний відтінок. Це відбувається з-за того, що льодовики знову замерзають.

Супутники Плутона. Харон і малі супутники планети

Плутон має свої природні супутники в кількості п'яти. Найбільший супутник Харон був виявлений в 1978 році. Два супутника меншого розміру, названі Никта і Гідра, були помічені в 2005 році.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Наступним був Кербер. Його відкриття відбулося завдяки телескопу «Хаббл» у 2011 році. І нарешті у 2012 році вчені виявили наявність у Плутона п'ятого супутника, який отримав назву Стікс. Всі назви супутників так чи інакше відносяться до підземного царства грецької міфології.

Харон – супутник планети Плутон

Харон отримав свою назву на честь перевізника душ померлих людей з міфів Давньої Греції. Відкрив його астрофізик з США Джеймс Крісті. Сталося це у Військово-морській обсерваторії в 1978 році.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Цей супутник дуже великий. Його розмір дорівнює половині розміру самого Плутона. Відстань, що відділяє його від планети, яку він супроводжує, складає майже двадцять тисяч кілометрів. Це приблизно як від Лондона до Сіднея.

Харон – супутник Плутона, який багато вчені стали вважати малим компонентом подвійної системи планет. Йому навіть було присвоєно назву Плутон-1. Періоди обертання Плутона і Харона однакові. Завдяки цьому явищу вони повернені один до одного завжди однієї і тією же стороною. Це явище отримало навіть свою назву – приливної замок.

Поверхня і склад супутника

Супутник Харон відрізняється за своїм складом від Плутона. На відміну від планети його покриває не азотний, а водяний лід. Це пов'язано з тим, що температура його поверхні нижче нуля на 220 градусів за шкалою Цельсія. Але також до причин такого складу відноситься той факт, що Харон не настільки масивний, щоб утримувати леткі сполуки. Колір супутника більш нейтральний, сіруватий. Відповідно до існуючої теорії, Харон сформувався які опинились на орбіті осколків самого Плутона. Також багато вчених вважають, що атмосфера Плутона і Харона пов'язана.

Супутник Никта

Харон – найбільший супутник Плутона, але є і інші. Одним з них є Никта. Відкриття цього супутника оприлюднили в 2005 році, 31 жовтня. Своїм іменем він зобов'язаний богині вічної ночі.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Орбіта, на якій розташований супутник, кругова. Немає поки ніяких відомостей про точні габарити Никты, але приблизно вона менше, ніж Гідра. Про це говорить більш темний колір поверхні.

Гідра

Якщо уважно розглянути існуючі знімки, то можна побачити, що Гідра розташовується в тій самій площині, що й супутник Харон. Відстань між Плутоном і Гідрою становить приблизно 65 тисяч кілометрів. Про точні розміри цього супутника даних немає. Вчені лише припускають, що величина його діаметра знаходиться в межах від 52 до 160 кілометрів.

Поверхня Гідри більш яскрава, ніж у Никты. Приблизно на 25 %. Це говорить про те, що її відбивна здатність вище, а значить, розміри більше. Свою назву супутник отримав на честь чудовиська з грецької міфології, що має сто голів.

Кербер і Стікс

Четвертий супутник Плутона носить назву Кербер, отримане також на честь міфічного персонажа підземного світу. До відкриття п'ятого супутника вважався самим маленьким. Можливий діаметр його - 13-34 кілометра.

Планета Плутон і супутник Харон. Харон - це супутник якої планети?
Відкриття Кербера було вироблено завдяки космічному телескопу «Хаббл». Орбіта, по якій виробляє своє обертання четвертий супутник, розташовується між орбітами Никты і Гідри. Виробляє звернення навколо планети за тридцять один день.

Найменший розмір має п'ятий супутник Стікс. Імовірно величина його діаметра знаходиться між 10 і 25 кілометрів. Обертання цей супутник виробляє по орбіті, розташованій між орбітами Харона і Никты. Його резонанс з Хароном становить ставлення один до трьох. Своєю назвою зобов'язаний річці, яка в міфах Стародавньої Греції відокремлює два світи – живих і мертвих. Було виявлено також завдяки «Хабблу» в червні 2012 року.

У цій статті було розглянуто багато питань. Ми дізналися, супутником якої планети є Харон, які його особливості, розміри і склад. Тепер на питання: "Харон – це супутник якої планети?" - ви впевнено відповісте: "Плутона". До речі, одна з теорій виникнення супутників навколо Плутона говорить про те, що всі вони утворилися як наслідок зіткнення планети з якимось великим об'єктом з поясу Койпера. На жаль, на сьогоднішній день практично нічого не можна дізнатися про цих дивних об'єктах. Адже Плутон не тільки дуже далекий від Землі, але і має не дуже гарну відбивною здатністю.