» » Астрономія для дитини. Цікава астрономія для дітей

Астрономія для дитини. Цікава астрономія для дітей

Споконвіку астрономія цікавить багатьох людей. Маленькі діти часто помічають темне зоряне небо на відміну від дорослих, які мало цікавляться космосом. Якщо діти побачать вночі дуже багато зірок, будуть пильно вдивлятися в Місяць, то обов'язково зададуть питання. Не кожен батько знає відповіді на всі питання. Астрономія для дитини - це дуже захоплюючий предмет. Тут батьки зможуть відірватися від повсякденних проблем і поринути у вивчення природи, згадати своє дитинство. Нижче приведена маса забавних варіантів для вивчення астрономії.

Включилися вночі зірочки

Астрономія для дитини. Цікава астрономія для дітей

Ще років 20-30 тому батьки укладали дітей спати в 8 або 9 годин вечора. В наші дні збереглася така приказка "зараз ще дитячий час". Особливо влітку, коли сонце сідає досить пізно, практично не вдається дочекатися півночі, щоб помилуватися зірками. Найкраще дитині вивчати зоряне небо влітку, коли тепло. Так у сімейному колі з'явиться цікава астрономія для дітей дошкільного віку. Ідеальним варіантом буде серпень місяць, бо темніє вже рано, а сильні холоди не настали. До того ж саме в цей час великі шанси побачити метеоритні дощі.

Бажано стежити за прогнозом погоди, щоб спланувати вилазку на природу. У великих містах і освітлюваних населених пунктах немає сенсу спостерігати за зірками. Якщо є будиночок у селі або дача, то краще поїхати туди заради однієї безхмарній ночі. Астрономія для дитини повинна бути цікава. У чистому полі можна побачити дуже багато. Спостерігати з мансарди будиночка теж зручно, якщо не заважають дерева і горить ліхтар. Можна сказати дитині: "Дивись, яка краса! Які яскраві зірочки! Праворуч від нас Місяць - супутник нашої планети Земля". Дитина, можливо, задасть безліч питань.

Що таке Місяць і чому вона така різна

Якщо регулярно протягом місяця або двох спостерігати за Місяцем, то дитина помітить, що вона освітлюється по-різному. Він може поставити відповідне питання. Відповісти на нього краще з підручними засобами. Батько ставить на стіл запалену свічку, бере в руку апельсин і просить дитину дивитися на фрукт, вставши або сівши навпроти. Так він побачить повний місяць. Щоб показати дитині фази Місяця, краще попросити його встати з-за столу і подивитися на апельсин з боків. Треба спитати його, чи бачить він тінь на апельсині. Якщо так, то можна сміливо розповісти про місячних фазах. На завершення достатньо пояснити дитині, що він дивився на апельсин і свічку так само, як "бачить" це Земля - наша планета.

Живемо на круглій планеті

Добре, якщо вдома є глобус. Якщо його немає, то можна намалювати самим. Це навіть більш захоплююче. Саморобні навчальні предмети про планети - це дуже цікава і розвиваюча астрономія дітям. Сонячна система вивчається в манері гри. Для початку батькам потрібно продемонструвати Землю. Можна взяти старий м'ячик і розмалювати його акриловими фарбами. Нехай дитина офарбить м'ячик в синій або блакитний. Коли фарба висохне, дорослі малюють білою фарбою шапки полюсів. Дитина буде спостерігати і одночасно слухати. Добре, якщо батьки хоч трішки пам'ятають географію і зможуть зобразити материки зеленою фарбою. Коли глобус буде готовий, то можна дитині знову розповісти про континентах і показати, де живемо. Для цього варто чимось відзначити або приклеїти маленький предмет. Астрономія для дитини почалася з вивчення зоряного неба, а продовжується вивченням планет. Якщо почати з вивчення Землі, то це буде виглядати некоректно. Дитина просто не зрозуміє, що йому говорять. Він повинен сам проявити інтерес.

Книги в допомогу допитливим

Коли малюк зрозуміє, як виглядають Земля, Місяць і Сонце, тоді можна знайомити його з іншими планетами. Важко пояснити дитині, якого розміру всі планети відносно один одного. Заодно варто розповісти, наскільки Сонце - величезне світило. У демонстрації допоможуть не тільки м'ячик з апельсином, але і інші різні круглі предмети. Краще розкласти їх по підлозі або столу. Бідні батьки можуть розгубитися, адже астрономію не всі знають. Хочеться дати дітям пристойні знання, раптом їм допоможе в житті. Врятує положення велика ілюстрована енциклопедія. Астрономія для дітей повинна викладатися в книжкових форматах, а не через екран ноутбука. Дітей потрібно вчити любити книги.

Інші світи

Коли енциклопедія відкрита на потрібній сторінці, краще запропонувати дитині допомогти підібрати круглі предмети. Разом можна спорудити всю Сонячну систему на одному столі. Наприклад, в якості Сонця може виступити великий помаранчевий або жовтий м'яч. Найменшу і віддалену планету Еріду (дані про крайніх небесних тілах постійно різняться) варто продемонструвати горошинкой. Цікава астрономія для дітей продовжується тим, що Сонце дуже гаряче, на нього неможливо потрапити. Планета Меркурій непридатна для життя з тієї ж причини. На ній найсильніша спека. Тільки на Землі людині жити добре, тому що тепло. Наступні за Землею планети є холодними. Чим далі, тим холодніше. Дихати на інших планетах, нема, там немає кисню. Якщо є можливість і бажання, а особливо інтерес дитини, то можна доповнити розповідь, повідавши про супутники планет. Кільця для Сатурна можна спорудити з капелюха. Досить покласти планету на її дно.

А чи був хто в космосі

Діти можуть запитати, чи був хто в космосі? Потрібно їм розповісти спочатку про перших собаках-мандрівниць Білку і Стрілку, які благополучно злітали в космос і повернулися на Землю. Бажано знайти фотографії в енциклопедії або в інших джерелах, щоб діти знали, як вони виглядали.

Астрономія для дитини. Цікава астрономія для дітей

Через час в космос полетів перший у світі космонавт Юрій Олексійович Гагарін. Буде не зайвим показати його фотографію. Діти повинні знати такі речі. Коли вони підростуть, зуміють розрізняти місяці, роки, їм буде простіше засвоїти дати конкретні події. Обов'язково треба розповісти і про Сергія Корольова як про творця першої у світі ракети, яка звозила в космос і благополучно доставила Юрія Олексійовича назад на Землю.

Про телескопах

Будь-якій дитині захочеться подивитися на Місяць і Сонце ближче. Одна справа бачити на картинках, а інше - побачити самостійно, без надмірностей. Інші планети теж можуть зацікавити юного любителя. Потрібно розповісти йому, що таке телескоп. Якщо його немає ні в сім'ї, ні у друзів або знайомих, то можна спочатку показати в енциклопедії. Дитині ще рано розповідати, чим відрізняються рефракторний та рефлекторний телескопи, це астрономія для умненьких дітей постарше. Тому треба обмежитися тим, що телескопи всі різні, у кожного можна побачити планети. Існують спеціальні біноклі для спостереження за зірками. Якщо вдалося знайти телескоп, то дорослий повинен його налаштувати так, щоб дитина під різними кутами зміг побачити небесне тіло. Наприклад, Місяць або Сонце не доведеться довго шукати в окулярі, вони великі. Спочатку треба самим вивчити, чи є на Сонці плями, видно кратери на Місяці, а потім вже показувати малюкам і пояснювати.

Похід до планетарію

Не слід обмежуватися домашніми експериментами. Дітей корисно сходити в планетарій, щоб дізнатися про Всесвіт більше. Якщо у місті є обсерваторія, відкрита для відвідувачів, буде не зайвим сходити туди. Дітей слід водити в громадські заклади в усвідомленому віці, коли вони вже розуміють і цікавляться. Немає сенсу їх тягнути в надії, що їх приверне все, що цікаво дорослим. Не у кожної людини є шанс побувати в Зоряному містечку, де навчають майбутніх космонавтів. Але якщо він з'явиться, то обов'язково варто скористатися. Астрономія для дитини є такою ж наукою, як і всі інші в плані складності сприйняття, тому потрібно вміти пояснювати прості речі, інакше у нього пропаде інтерес. Дитячі програми становлять зазвичай планетарії та музеї.

Вивчення сузір'їв

Після самостійного вивчення планет і зірок, походів в цікаві місця, можна знову повернутися на дачу. Наприклад, в серпні було скоєно перше вивчення неба і космосу, в холодну пору року ходили в обсерваторію і планетарій, а навесні можна знову вивчати неозброєним оком безодню. Тільки непогано б озброїтися картою зоряного неба. Дитина разом з батьками буде шукати потрібні сузір'я, навчиться визначати їх місцеположення. Бажано придбати барвисту зоряну карту або завантажити на смартфон. Благо зараз є програми «Астрономія для дітей». Сузір'я там зображені не просто так, вони накладаються на напівпрозорі відповідні картинки. Дитині буде цікаво.

Астрономія для дитини. Цікава астрономія для дітей

Про астероїди, комети і галактиках

Мабуть, дітям дошкільного віку буде складніше пояснити, що таке комета, галактик і астероїдів. Набагато краще продемонструвати їм просто картинки з енциклопедії "Астрономія для дітей". Зірки і галактики на власні очі можна пояснити, показавши в чистому небі Чумацький шлях. Це наша Галактика. Коли малюк підросте, він зможе легко освоїти щось нове до такої науки, як астрономія. Частинки від впав на Землю астероїда зустрічаються в астрономічних музеях. Комети можна побачити тільки в потужні телескопи.

Батькам потрібно бути готовими до того, що дитина задасть несподівані питання. Якщо вони не знають відповіді, то краще чесно зізнатися, а не відмахуватися або складати. Саме час разом сісти всією родиною ввечері в погану погоду вдома і почитати енциклопедію.