» » Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

Які планети схожі на Землю? До відповіді на це питання можна підійти по-різному. Якщо за основний критерій взяти, наприклад, діаметр і масу, то в Сонячній системі найближче до нашого космічного дому Венера. Однак набагато цікавіше розглядати питання «Яка планета більше схожа на Землю?» з точки зору придатності об'єктів для життя. У цьому випадку В межах Сонячної системи ми не знайдемо відповідного кандидата — доведеться придивитися до безкрайніх просторах віддаленого космосу.

Зона населеності

Пошуком позаземного життя люди зайнялися досить давно. Спочатку це були лише здогадки, припущення і домисли, але по мірі вдосконалення технічних можливостей справа почала переходити з розряду теоретичних проблем в область практики і наукового пізнання.

Були визначені критерії, за якими космічний об'єкт можна віднести до потенційно жизнепригодным. Будь-яка планета, схожа на Землю, повинна розташовуватися в так званій зоні населеності. Таким терміном позначається певний ділянку навколо зірки. Головна його характеристика — можливість достатня кількість енергії, довгий час стабільні, їх життєвий цикл завершується за кілька мільярдів років.

Важливо, щоб зірка не відрізнялася значною змінністю. Стабільність і на Землі, і в космосі — запорука більш або менш спокійній життя. Раптові спалахи або довготривалі загасання світила можуть призвести до зникнення організмів на поверхні кандидата в двійники нашої планети.

Металлічность, тобто присутність в речовині зірки елементів крім водню і гелію, — ще одна важлива властивість. При низьких значеннях цього ознаки ймовірність утворення планет вкрай мала. Більш високим вмістом металів мають відносно молоді зірки.

Властивості планет

А чому, власне, потенційно населеної може бути тільки планета, схожа на Землю? Чому в цей список не включають об'єкти, близькі за розмірами з Юпітером? Відповідь криється в оптимальних для розвитку живих організмів умовах. Вони створюються саме на планетах, схожих з нашою. До властивостей землеподібних планет, на яких може існувати життя, відносяться:

• маса, близька до Земного: такі планети здатні утримати атмосферу, при цьому тектоніка плит на їх поверхні не така висока, як у «гігантів»;

• домінування в складі силікатних порід;

• відсутність щільної атмосфери з гелію і водню, характерних, наприклад, для Юпітера і Нептуна;

• не надто великий ексцентриситет орбіти, інакше планета час від часу буде занадто віддалятися від зірки або занадто близько до неї підходити;

• певне співвідношення нахилу осі і швидкості обертання, необхідну для зміни часів року, середньої тривалості дня і ночі.

Ці та інші параметри впливають на клімат на поверхні планети, геологічні процеси в її надрах. Потрібно зауважити, що для різних живих організмів необхідні умови можуть відрізнятися. Ймовірність зустріти в космосі бактерій набагато вище, ніж ссавців.

Нові планети, схожі на Землю

Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

Оцінка всіх цих параметрів вимагає наявності високоточного обладнання, здатного не тільки обчислити місцезнаходження планети, але і уточнити її характеристики. На щастя, сучасна апаратура «вміє» вже дуже багато, а неостанавливающиеся дослідження і розробки дозволяють сподіватися, що в недалекому майбутньому люди зможуть зазирнути ще далі в космос.

З початку століття було відкрито досить велика кількість об'єктів, в тій чи іншій мірі придатних для життя. Правда, відповісти на питання, яка планета найбільше схожа на Землю, не представляється можливим, оскільки для цього потрібні ще більш точні дані.

Спірна екзопланета

29 вересня 2010 року вчені повідомили про відкриття планети Глізе 581 g, що обертається навколо зірки Глізе 581. Вона розташована на відстані 20 світлових років від Сонця, в сузір'ї Терезів. На сьогоднішній день існування планети не підтверджено. За п'ять років з моменту відкриття воно кілька разів підкріплювалося даними додаткових досліджень, а потім спростовувалося.

Якщо ця планета існує, то, згідно з розрахунками, вона має атмосферу, воду в рідкому стані і скелясту поверхню. По радіусу вона досить близька до нашого космічного дому. Він становить 12-15 від земного. Маса об'єкта оцінюється в 31-43 земних. Ймовірність існування життя на ній настільки ж спірне, як і саме її відкриття.

Перша підтверджена

Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

Kepler-22 b — планета, схожа на Землю і відкрита телескопом "Кеплер" в 2011 році (5 грудня). Вона є об'єктом, чиє існування підтверджено. Характеристики планети:

• обертається навколо зірки спектрального класу G5 з періодом 290 земних діб;

• маса — 3492 земної;

• склад поверхні невідомий;

• радіус — 24 земного;

• від зірки отримує приблизно на 25 % менше енергії, ніж Земля від Сонця;

• відстань до зірки приблизно на 15 % менше, ніж від Сонця до Землі.

Співвідношення меншої відстані і надходження енергії робить Kepler-22 b кандидатом на звання населеної планети. Якщо вона оточена досить щільною атмосферою, температура на поверхні може досягати +22 oС. В той же час є припущення, що планета за своїм складом подібний, швидше, Нептуну.

Недавні відкриття

«Найновіші» планети, схожі на Землю, були відкриті у поточному, 2015 році. Це Кеплер-442 b, розташований на відстані 1120 світлових років від Сонця. Він перевищує Землю за розмірами в 13 рази і розташовується в зоні населеності своєї зірки.

Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

У цьому ж році відкрили планету Кеплер-438 b в сузір'ї Ліри (470 світлових років від Землі). Вона також близька за розмірами до Землі і розташовується в зоні населеності.

Нарешті, 23 липня 2015 року було оголошено про відкриття Kepler-452 b. Планета розташовується в зоні населеності світила, дуже схожого на нашу зірку. Вона більше Землі приблизно на 63 %. Маса Kepler-452 b складає за підрахунками вчених 5 мас нашої планети. Її вік більше — на 15 млрд років. Температура поверхні оцінюється в -8 oС.

Яка планета схожа на Землю: назва, опис та особливості

Існування цих трьох планет підтверджено. Вони вважаються потенційно придатними для життя. Проте підтвердити чи спростувати їх обитаемость поки не представляється можливим.

Подальше вдосконалення техніки дозволить астрономам більш детально вивчити ці світи, а значить, і відповісти на питання, яка планета більше схожа на Землю.