» » Вчений Чарльз Дарвін: біографія, теорії і відкриття. Чарльз Дарвін: коротка біографія

Чарльз Дарвін - один з найбільш різнобічних дослідників в історії людства. Натураліст, мандрівник, автор теорії еволюції – ось мала частина його великих досягнень і заслуг.

Дитинство і юність

Коротка біографія Дарвіна не опише величезний внесок вченого в розвиток сучасних дисиплин, але починається вона в 1809 р.

Народився вчений дванадцятого лютого в англійській багатодітної сім'ї р. Шрусбері, графство Шропшир.

Згідно з даними, яким залишив про себе Дарвін, біографія повідомляє, що батько хлопчика займався фінансами. Також він був успішним лікарем. Діяльність Роберта Дарвіна дозволяла родині жити безбідно. Згодом батько пишався тим, що його син - Ч. Дарвін. Коротка біографія вченого підтверджує, що батько і син все життя підтримували один одного.

Мати хлопчика покинула наш світ в 1817 році, і про неї збереглося вкрай мало відомостей.

Коротка біографія Дарвіна повідомляє нам, що дід Чарльза, Еразм, був лікарем, філософом і літератором. Загалом, усі члени сім'ї були людьми з високим рівнем інтелекту і культури.

Яку освіту отримав Дарвін? Біографія оповідає, що в 1817 році він почав курс навчання в місцевій денній школі, а через рік був переведений в англіканську.

Юний Чарльз був досить недурною дитиною. Але при цьому в школі не любив вчитися і вважав шкільну програму вкрай нудною.

У вільний від навчання час вважав за краще збирати і вивчати комах, мушлі, незвичайні камені. Спостерігав за природними процесами – цвітінням дерев і чагарників, течією річок, напрямком вітру. Захоплювався полюванням і рибальством.

Чарльз Дарвін. Коротка біографія. Університетська освіта

В 1825 році батько послухав прохання сина і відправив його вчитися в університет р. Единбурга. Роберт хотів бачити у хлопчика продовжувача лікарської династії.

Особливо багато часу присвятив вивченню біології, зокрема, морських безхребетних, водоростей. Захоплювався таксидермией, натуральної історією і геологією. Брав активну участь у діяльності університетського музею, де була зібрана найбільша в Європі колекція рослин.

Після двох «жахливо нудних» років навчання закинув навчання.

За наполяганням розгніваного батька вирішує перевестися на богословський факультет Кембриджа, де викладачі зможуть дізнатися ім'я, згодом прогриміло на весь світ - Ч. Дарвін. Біографія згадує, що абітурієнт вдумливо читає церковні книги для вступу. Займається індивідуально з викладачем у рідному Шрусбері.

Відкриває нову сторінку свого життя Дарвін. Біографія про цей період життя великого вченої оповідає: відразу ж після закінчення різдвяних канікул 1828 року він успішно складає вступні іспити.

Роки навчання запам'яталися уроки верхової їзди, полювання, колекціонуванням жуков, вивченням літератури, математики, фізики, географії.

Закінчив освіту в 1831 р. Незважаючи на те, що особливими успіхами за час навчання не відзначався, отримані знання дозволили Дарвіну опинитися в списку десяти кращих випускників.

Після закінчення університету став ще більше сумніватися в істинності догм християнства.

Чарльз Дарвін: коротка біографія. Натуралістична діяльність

В нескінченних пошуках реалізації потенціалу вчений знайомиться з відомим ботаніком Джоном Хенслоу, який прийняв випускника в команду дослідників природи Південної Америки на кораблі «Бігль». Згодом іменитий учений дуже радів тому, що в складі команди вирушив Ч. Дарвін. Біографія, докладно вивчена істориками науки, підтверджує цей вислів.

Батько Чарльза був проти подорожі, вважаючи її марною тратою часу. Тільки завдяки втручанню дядька, Джозайи Веджвуда II, Роберт Дарвін здався і дав напутнє благословення сину.

За більш ніж п'ятирічну подорож команда побувала в Перу, Аргентині, Чилі, Бразилії, Європі, Австралії, Африці.

На Галапагоських островах дослідника особливо зацікавили пересмешники, які дещо відрізнялися від мешкають в Англії. Вивчав черепах, види яких розрізнялися навіть на сусідніх островах.

Вчений з цікавістю вивчав місцеві території, флору і фауну. Результатом експедиції стала величезна колекція каменів, мінералів, трав, опудал тварин і птахів. Були зроблені описи зовнішнього вигляду анатомії і багатьох безхребетних.

Всі спостереження були занесені у щоденник, на який спирався Чарльз при написанні наукових праць в наступні двадцять років. Дослідження були опубліковані під назвою «Подорож навколо світу на кораблі «Бігль». Вчений здобув світову популярність як в науковому середовищі, так і у звичайних людей.

Крім цього у Чарльза сформувалися покликання і сенс у життя – Дарвін не бачив життя без науки.

Наукова діяльність

У п'ятирічному подорожі виріс як учений Дарвін. Біографія повідомляє, що після його завершення Чарльз перебирається в Кембридж. Але дуже скоро переїжджає в Лондон, де вступає в товариство вчених, з якими переважно спілкується протягом наступних п'яти років.

Цей період життя Чарльза ознаменований бурхливим, плідної діяльністю – були написані фундаментальні праці, багато години проведені в бурхливих дискусіях. За любов до наполегливої прагненню докази думок та ідей дослідника обирають головним секретарем товариства геологів.

Тяга до змін

Життя у великому місті все більше й більше тисне на вченого. А організм все гірше справляється з атакуючими хворобами.

У 1839 році він одружився на Еммі Вэджвуд і вже в 1842 переселяється в набуте маєток «Доун».

Згодом дружина народить Дарвіну десятьох нащадків.

Вдалині від міської суєти Чарльз може повністю присвятити себе улюбленим заняттям – прогулянок, риболовлі, полюванні, спостереження за природою,

Солідну спадщину і дохід від написаних книг дозволяють з головою зануритися в улюблені справи.

У 1842 році був написаний працю Дарвіна "Зоологія подорожі на "Бигле".

В 1859 році була опублікована революційна на той момент книга «Походження видів шляхом природного відбору».

Доводи автора врозріз розходилися з прийнятим думкою в суспільстві, підкріпленим писання Біблії про те, як створювався світ. Праці докладно описували, чому варто розглянути можливість мільйонів років самостійного розвитку природи – рослин, тварин, людини. Згодом теорія була названа ім'ям дослідника – «дарвінізм».

Ідея була ретельно підкріплена отриманими в ході багаторічних спостережень матеріалом. «Дарвінізм» стало дуже популярним і, незважаючи на скандальність, приніс непоганий прибуток вченому.

Подальші труди та заслуги

У 1862 році вийшла книга «Запилення орхідей», потім – «Пнуться рослини» і «Комахоїдні рослини».

У 1868 - продовження «Походження видів» - «Зміна домашніх тварин і культурних рослин».

У 1871 році побачила світ книга «Походження людини і статевий відбір».

А в 1872 - «Вираження емоцій у людини і тварин», в якій вчений розглядав походження людини від мавпоподібних предків.

Звичайно, вони не мали такої популярності, зате дозволили вченому отримати кілька престижних нагород, серед яких – Коплеевская золота медаль Лондонського Королівського співтовариства.

В наступні роки він став почесним доктором наук Бреславльского, Боннського, Лейденського університетів, а також членом–кореспондентом Петербурзької академії.

Слід зазначити, що російська православна церква не жалувала праці вченого і всіляко намагалася його очорнити. На захист довелося встати багатьом представникам інтелігенції. Олексій Костянтинович Толстой активно захищав те, у що вірив вчений. Біографія підтверджує ці дані.

Пам'ять

Знаменитий вчений залишив наш світ дев'ятнадцятого квітня 1882 року у віці сімдесяти трьох років.

Незважаючи на світову популярність, нащадкам він запам'ятався як людини скромний, доброзичливий, тактовний. Вчений Дарвін, біографія якого вивчається у всіх сучасних вузах, похований у Вестмінстерському абатстві, біля Ісаака Ньютона.

Висновок

Чарльз Дарвін став в один ряд з самими видними вченими всіх часів і народів. Його роботи, що доводять походження живих істот від спільних предків є основою сучасної синтетичної теорії еволюції, біології, а також генетики.

Режисером Джоном Эмиелом була знята коротка автобіографія Дарвіна - фільм 2009 р. «Походження видів».

Визнаний одним з найвидатніших британців всіх часів.