» » Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник

Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник

Сонячна система - єдина найбільш вивчена система у Всесвіті. На сьогоднішній день відомо про 8 планетах і більше 63 супутниках, розташованих у цій системі. Відкрито безліч астероїдів і метеорів різних розмірів, а також комет, які по своїй орбіті перетинають всю систему.

Який вчений вперше описав Сонячну систему? Як вона створена і є вірогідність наявності життя в інших галактиках?

Історія відкриття

Дивно, але Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник ще в XVI столітті. До нього про розташування в космосі були досить мізерні уявлення. Вважалося, що Земля є центром Всесвіту, і всі об'єкти, що обертаються навколо неї. Незважаючи на відсутність сучасних приладів для вивчення космосу, Коперник зміг безпомилково визначити місце розташування Землі в космічному просторі. Він вперше зробив модель нашої Сонячної системи, представивши її геліоцентричною. Це означає, що всі відомі на той момент планети обертаються навколо Сонця і навколо своєї осі.

Галілей і інші вчені

У наступному столітті за допомогою примітивного телескопа Сонячну систему вперше описав вчений - Галілео Галілей. Так з'явилися точні докази тієї геліоцентричної системи, про яку говорив Коперник. Галілей відкрив чотири супутники обертаються навколо Юпітера. Хоча слід нагадати, що релігійні керівники того часу посилено чинили опір геліоцентричної моделі Сонячної системи.

XVIII століття ознаменувався новими відкриттями в області астрономії. Сонячну систему вперше описав вчений, який відкрив досі невідому планету - Уран. Слідом за ним були відкриті 2 супутника Сатурна і 2 супутники Урану.

Самий пік на дослідження Сонячної системи припав на середину XX століття. І тут Сонячну систему вперше описав вчений-космонавт, першим побачив її своїми очима. Подальші польоти в космос підтвердили гелиоцентричность нашої галактики. Сьогодні запуск орбітальної станції і супутників, а також польоти до інших планет розширюють розуміння нашої галактики.

Сонячна система та її планети

Сонце з її планетами, що належить до галактиці Чумацький шлях, - найбільш вивчена частина відомої нам всесвіту. Складається вона з 8 планет, які видно на небосхилі у вигляді маленьких зірочок, що відбивають світло найближчої до нас зірки - Сонця. Називалися планети за іменами божеств, яким поклонялися народи Стародавнього Риму і Греції.

Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник
Також до складу Сонячної системи входить пояс астероїдів, супутники планет і комет, які перетинають зоряну систему. Як з'явився Всесвіт з її неосяжним кількістю галактик, точно не встановлено, але, дізнаючись про прилеглих планетах, можна багато чого досягти. Всі планети нашої системи діляться на дві групи: земні і планети-гіганти. Розглянемо найближчі до нас.

Планети групи Землі

До цієї групи належать так звані планети, наближені до Земної орбіти і складаються з твердих поверхонь. Крім Землі, до них відносяться: Меркурій, Венера і Марс. Звичайно, найбільш вивченою з усіх цих планет є неповторна Земля. З її неймовірним ландшафтом і красою, космонавти, які спостерігають її з космосу, говорять як про блакитної перлини в холодному просторі.

Досліджуючи склад Землі за допомогою різноманітних сейсмічних приладів, вчені прийшли до висновку, що всередині планети знаходиться розпечене ядро, оточене мантією. Невелика щільна поверхня називається корою. Саме ці дослідження допомогли визначити, що три інші планети земної групи мають подібний склад і дуже між собою схожі.

Меркурій

Найближча до Сонця планета - Меркурій - має невеликі розміри порівняно з Землею. Він в 20 раз менша від земної маси і має габарити в 25 рази менше, ніж у Землі. Швидкість обертання навколо своєї осі складає 587 земних діб, а оберт навколо Сонця Меркурій робить за 88 земних діб. Ця планета знаходиться настільки близько до зірці, що температура на сонячній стороні складає більше 400 градусів за Цельсієм, а на зворотній стороні все замерзає при температурі -200 градусів.

Тільки в 2009 році вчені змогли скласти перші карти планети, спираючись на знімки, отримані від запущених до неї космічних апаратів. Меркурій не має власної атмосфери і дуже схожий на супутник нашої планети - Місяць. Із-за близькості до сонця і еліптичної орбіти дослідження проводити дуже складно.

Красуня Венера

Це друга по віддаленості від сонця планета, що має свою атмосферу. Можна подумати, що на Венері можливе життя, але, на жаль, це не так. Атмосфера цієї планети дуже щільна і агресивна. Здебільшого вона складається з вуглекислого газу, але при цьому містить отруйні речовини, такі як сірчана кислота.

Венера обертається навколо Сонця швидше Землі і, що цікаво, у протилежний від неї бік. Оборот здійснюється за 225 днів, а навколо своєї осі - за 243 дня. З-за щільності атмосфери температура на планеті перевищує 500 градусів за Цельсієм. Таким чином, вона виходить найгарячішою планетою Сонячної системи.

Земля - блакитна перлина

Планета Земля - найбільш досліджена з усіх планет. Її вивчають споконвіку, але тільки XX століття зміг розкрити відповіді на поставлені раніше питання. Яка в неї форма, на чому вона висить і інші питання. Перші польоти в космос підтвердили припущення вчених і підтвердили незаперечні істини: Земля кругла і висить ні на чому в космічному просторі. Сьогодні ми чудово знаємо складу атмосфери, і завдяки їй все живе може спокійно існувати.

Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник

Також з'ясувалося, що у нашої планети існує магнітний пояс, який здатний захищати все живе від шкідливих сонячних променів, сонячного вітру. Ці збурення можна спостерігати у вигляді північного і південного сяйва.

Потрібно також сказати про чудовому супутника Землі - Місяця. Вона має однакову швидкість обігу як навколо своєї осі, так і навколо Землі, завдяки цьому можна спостерігати тільки одну її сторону. Саме це сприяє тому, що Місяць також є своєрідним щитом для планети і приймає найбільшу кількість падаючих метеоритів на себе. Поверхня Місяця добре вивчена, багато кратери або низини носять імена відкрили їх вчених. Поки вона залишається єдиним космічним об'єктом, на якому побувала людина.

Марс

Четверта з планет земної групи. Червона планета таїть в собі безліч секретів. Атмосфера планети досить легка, вона містить в основному вуглекислий газ, азот, частково кисень і багато інших речовин. На Марсі часто вирують вітряні бурі, де швидкість вітру досягає 100 м/с. Так як на планеті виявлено залишки води, то вчені припускали, що на ній, можливо, було життя в минулому. Рік на Марсі становить 687 діб, а температура не піднімається вище мінус 23 градусів влітку. При такій температурі життя, в людському розумінні цього слова, на Марсі неможлива.

Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник
На сьогоднішній день тривають пошуки позаземних цивілізацій. Вчені вперше знайшли воду на планеті поза Сонячної системи, але зараз це тільки припущення. На планеті під назвою Озіріс, що знаходиться на відстані 150 світлових років, були імовірно виявлені крупиці пара в спектральному аналізі. Багато разів спроби вчених знайти позаземні цивілізації виявлялися безуспішними.

Сонячну систему вперше описав вчений Микола Коперник
Сонячна система, опис якої приведено частково, унікальна. Вона розташована в самому ідеальному місці галактики Чумацький Шлях для існування на ній життя. Поки не вдалося виявити подібну систему. І в результаті вчені визнали Сонячну систему унікальною в своєму роді.