» » Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Інтерес до існування динозаврів, їх життєдіяльності і причини вимирання проявляють не тільки діти, але і дорослі люди на всій планеті. Завдяки цьому цікавості скелети динозаврів, знайдені в різних країнах, виставляються в палеонтологічних музеях великих міст. Роботи палеонтологів з пошуку нових видів вимерлих тварин тривають і в наші дні, так як Земля кожен раз дивує їх своїми таємницями і новими знахідками.

Наука палеонтологія

Якщо в минулому столітті музей зі скелетами динозаврів був нудним сховищем запорошених експонатів, то в наш час високих технологій це ще і видовищні заклади, що оповідають про життя доісторичних тварин.

Завдяки науці палеонтології поступово вченими відтворюється картина походження видів і життя на планеті до появи на ній людей. Сучасне обладнання дозволяє з точністю до 90-95% визначати вік скам'янілостей і відбитків рослин в шарах землі. Про умови життя, розмноженні і турботі про потомство доісторичних тварин можна дізнатися за останками дитинчат і скам'янілих яєць. Перший знайдений скелет динозавра в яйці належав гипселозавру і був знайдений у Франції в 1859 році.

Таким чином, вибудовується більш повна хронологія зміни доісторичних періодів і видів, які в цей час мешкали. Знайдені останки, як найперших древніх організмів, так і величезних хребетних і більш пізніх ссавців, можна побачити в палеонтологічних музеях світу, але не всі вони містять серед експонатів повні скелети динозаврів. Найчастіше зустрічаються окремі фрагменти кісток або черепа стародавніх тварин, тому цілісні останки в палеонтології вважаються знахідками століття і цими примірниками навіть присвоюються імена.

Найзнаменитіші музеї знаходяться в Америці, Канаді, Росії, Китаї, Туреччині та Англії. В США 4 міста можуть позмагатися між собою, у кого які скелети динозаврів більш давні, більш небезпечні і цікаві.

Музей Чикаго

Филдовский музей природознавства в Чикаго містить у своїх залах 21 мільйон експонатів, але не тільки це робить його знаменитим. Квитки в музей з п'ятниці на суботу розкуповуються на кілька місяців вперед, так як тут з січня по червень усі бажаючі можуть залишитися ночувати.

Досить принести з собою спальні мішки, вибрати модель скелета динозавра і провести біля неї всю ніч. Цей захід дуже популярно не тільки в сімей з дітьми, але і у дорослих.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Заснований музей був у 1893 році, а свою назву отримав завдяки Маршалу Філду, який пожертвував на його розвиток 1 мільйон доларів у 1894 році.

Найвідоміший у світі не тільки палеонтологів, але і любителів динозаврів найбільш повний скелет тиранозавра по імені Сью знаходиться саме в Чиказькому музеї.

Експозиція музею «Еволюція планети» в хронологічному порядку відображає історичні події в історії Землі. Тут можна не тільки побачити скелети динозаврів різних періодів, але і подивитися дуже реалістичний фільм в 3D-форматі про життя мамонтів або про те, як була знайдена «Сью».

Музей природної історії в Нью-Йорку

Цей музей був відомий ще до того, як в ньому зняли фільм «Ніч у музеї». Заснований в 1869 році, він займає 4 кварталу на Манхеттені і вважається найбільшим музеєм природознавства в світі. Символічно він поділений на зали, в кожному з яких представлені не тільки різні періоди розвитку планети, але і людей, і космосу.

Знаменитий зал «Скам'янілостей» ніколи не буває порожнім, так як його наповнюють зібрані в повний зріст скелети динозаврів, їх кістки, черепи, яйця і відбитки слідів і тел.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Кожному періоду життя динозаврів тут присвячено окремий зал. Відвідувачі, переходячи з одного приміщення в інше, спостерігають, як змінюється флора і фауна Землі з кожним новим історичним періодом. Серед експонатів не тільки скам'янілості, знайдені в Америці, але й привезені з Африки і Канади.

Музей Карнегі в Піттсбурзі

Цей науково-дослідний музей постав завдяки інтересу мільярдера і мецената Ендрю Карнегі до динозаврів. Саме він виділив гроші в 1899 році на пошуки скам'янілостей в штаті Вайомінг. Найцікавіше, що принесли ці розкопки скелет динозавра, раніше невідомого науці виду диплодоков.

Цей примірник кілька років очищали від земних порід, відновлювали і збирали, після чого готовому представнику диплодоков було присвоєно ім'я Карнегі. Всього в музеї представлено 19 повних експонатів динозаврів, поміщених в їх «природне» середовище. Таким чином, гості музею бачать, яка рослинність була в той період, і як вона змінювалася під впливом зовнішніх умов.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Сьогодні музей налічує 20 залів, присвячених історії розвитку життя на планеті і володіє найбільшою в світі колекцією відновлених скелетів динозаврів. Для дітей створена спеціалізована майданчик, на якій вони можуть провести розкопки, навчитися користуватися археологічними інструментами і відчути себе палеонтологами.

Музей Фернбанка в Атланті

Тим, хто всіх видів динозаврів воліє їх гігантських представників, краще відвідати музей Фернбанка в Атланті, США.

Саме тут представлені велетні, велика частина яких була знайдена в Патагонії. Найменші екземпляри музею жили у верхньому крейдовому періоді і важили близько 3 тонн - це лофоротоны, більше відомі як утконосые динозаври.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Якщо поставити питання, в якому музеї скелети динозаврів самі великі, то відповіддю буде музей Фернбанка. Саме тут знаходиться скелет аргентинозавра, вага якого досягала 100 тонн, а довжина - понад 35 метрів.

Гості музею можуть не тільки помилуватися окостенелыми останками древніх гігантів, але і пройти «крізь час», відвідавши експозицію, присвячену штату Джорджія з часів динозаврів і до наших днів. Це допомагає побачити, як поступово змінювалася флора, фауна штату і його ландшафт.

Парк Юрського періоду в Туреччині

Самим знаменитим і найбільшим в Європі парку доісторичних тварин є Jurassic Land в Туреччині. Тут немає справжніх скелетів, але їх копії аниматронические настільки реалістичні, що стає страшно, коли потрапляєш у світ з допомогою 4D-симулятора.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Для дітей організовано місце розкопок, де вони можуть знайти справжні яйця і останки динозаврів і отримати сертифікат палеонтолога.

Музей природничих наук в Цзыгуне

Це єдиний в світі музей, розташований на місці розкопок. Місто Цзигун налічує 200 місць, в яких були знайдені останки динозаврів. Сам музей займає площу в 25000 кв. метрів і є одним з найбільших у світі.

Багато експонатів музею знаходяться там, де їх виявили, а всього в цьому історичному місці зібрані і відновлені 18 останків ящерів, знайдено безліч інших кісток доісторичних тварин, амфібій, рептилій і птахів.

Перший скелет динозавра, знайденого в Цзыгуне, назвали Газозавром. Його виявили на місці будівництва газопроводу ще в 1972 році, але зупинити будівництво і перетворити величезну територію археологічних розкопок в музей змогли тільки в 1987-м.

З цього часу музей придбав популярність у всьому світі, і його щорічно відвідують 7 мільйонів чоловік. Завдяки сучасним технологіям відвідувачі можуть «зануритися» у світ динозаврів у форматі 3D в спеціально обладнаному кінотеатрі.

Королівський музей палеонтології в Альберті, Канада

Цей музей налічує понад 80 тисяч експонатів, розташованих на більш ніж 4000 кв. метрів, серед яких 40 відновлених динозаврів. Він лідирує серед інших палеонтологічних організацій по кількості повних скелетів.

Крім сухопутних представників доісторичного світу, музей в Альберті представляє відвідувачам макет рифу в натуральну величину, який існував понад 300 мільйонів років тому.

Також тут є зали з більш близькими і знайомими багатьом людям представниками давніх котячих, рептилій, мамонтів і багатьох інших представників флори і фауни тих часів.

Завдяки аудіовізуальним проекторів експонати «оживають», і відвідувачі можуть побачити, як насправді вони виглядали, як полювали і піклувалися про потомство.

Московський палеонтологічний музей і його зали

Свій початок палеонтологічний музей Москви веде з Кунсткамери, але окремою організацією став у 1937 році, запропонувавши відвідувачам знахідки з часів мезозойської, кайнозойської та інших епох. З початку Другої світової війни і аж до 1987 року він практично не працював, так як приміщення не було придатне для прийому відвідувачів.

Сьогодні музей скелетів динозаврів в Москві займає 5000 кв. метрів у великому красивому будинку з червоної цегли і налічує 6 великих залів, кожен з яких присвячений певному доісторичного періоду.

У першому залі відвідувачів знайомлять з наукою палеонтологий і розповідають історію самого музею. Найяскравіший експонат цього відділення – знаменитий скелет мамонта, який був знайдений в 1842 році в Сибіру. Він мешкав в цих краях близько 40000 років тому, важив близько 5 тонн і був 3 метри у висоту.

Наступні п'ять залів присвячені певним доісторичних періодів.

Зали докембрійської епохи раннього палеозою і Москви

Можливо, цей зал не найцікавіший в музеї, так як в ньому немає гігантських ящерів, але зате він повною мірою дає уявлення про те, як розвивалася планета і наповнювалася живими істотами.

Докембрийская епоха і ранній палеозой представлені відбитками найдавніших живих істот на Землі – многоклеточными організмами, багато з яких «дожили» до наших днів.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Величезні мушлі молюсків і відбитки найдавніших рослин оповідають про епоху до появи динозаврів.

Це самий маленький зал музею, так як в ньому представлені численні експонати безхребетних і морських членистоногих, які жили на території Москви в карбонский період. Їх присутність говорить про те, що колись на цьому місці було морське дно.

Зали пізнього палеозою, мезозою і кайнозою

Мабуть, це найцікавіші зали, так як в них представлені скелети динозаврів. У Москві для любителів доісторичних тварин це найулюбленіше і часто відвідуване місце.

Зал пізнього палеозою і початку мезозою знайомить гостей з першими представниками хребетних, які більше схожі на чийсь експеримент, ніж на динозаврів. Ці тварини мали ноги з боків тулуба, що не дозволяло їм швидко пересуватися по суші, тому не дивно, що вони швидко вимерли.

Скелети динозаврів. Музеї зі скелетами динозаврів

Зал мезозою порадує любителів гігантських ящерів. Вони представлені скелетом дитинча зауролофа і хижаків – тиранозавра і тарбозавра. Рослиноїдних у цій залі представляють величезні эстемменозухи і експонати з експедиції професора Амаліцького – рептилії пермського періоду. Юрський і крейдяний періоди розповідають не тільки про наземних динозаврів, але й про представників давніх пернатих.

У шостому залі розташовані експонати кайнозойської ери, найяскравішими з яких є скелет гігантського индрикотерия, мастодонта-гомфотерия, печерного ведмедя і величезного оленя.

Музей приймає відвідувачів з середи по неділю з 1000 до 1800.