» » Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Хто вони - перші люди в космосі? Друга половина двадцятого століття відома багатьма подіями. Одним з найбільш грандіозних було відкриття людиною космічного простору. Радянському Союзу належала провідна роль у цьому якісному стрибку, яке здійснило людство, починаючи освоювати космос. Незважаючи на сильне суперництво між провідними державами світу, СРСР і США, перші люди в космосі були з Радянського Союзу, що викликало напади безсилого гніву в змагається країні.

1961 рік

Дванадцяте квітня 1961 року — це дата, яка відома будь-якому школяру. В цей день вперше був здійснений політ людини в космос. Саме тоді всі люди Землі дізналися від космонавта, що наша планета дійсно кругла. Саме тоді, 12 квітня, побував перша людина в космосі. Рік 1961-й назавжди увійшов в історію землян.

Перша людина в космосі - з Радянського Союзу!

В ті роки між СРСР і США було жорстке суперництво. І там, і там активно прагнули до освоєння космічного простору. У США також готувалися здійснити політ у космос. Але так вийшло, що першим полетів космонавт з Радянського Союзу. Ним виявився Юрій Гагарін. Експерименти вже проводилися, і в космос літали собаки, знамениті Білка і Стрілка, але не людина.
Весь світ аплодував першому космонавту, незважаючи на всі спроби США знизити значення його польоту.

Як це було

Космічний корабель «Восток-1» стартував в 9 годин 7 хвилин з космодрому Байконур, на борту якого був Юрій Гагарін. Його політ тривав зовсім недовго, всього 108 хвилин. Не можна сказати, що він був повністю гладким. Під час польоту виникали позаштатні ситуації: відбувався збій зв'язку; датчик герметичності, з-за якого не отсоединялся агрегатний відсік, не спрацював; було і заклинювання скафандра.

Але оптимізм космонавта і техніка в цілому не підвели. Він приземлився, катапультувавшись на Землю. Але через збій в системі гальмування апарат не спустився в запланованої області (в 110 кілометрах від Сталінграда), а в Саратовській, недалеко від міста Енгельса.

Саме з-за цього США довгий час намагалися нав'язати світу свою думку, що політ не можна було назвати повним. Однак спроби не увінчалися успіхом. Гагаріна зустрічали у багатьох країнах як героя. Він був удостоєний безлічі нагород у різних країнах світу.

Юрій Гагарін: коротка біографія

Він народився дев'ятого березня 1934 року у селі Клушино Гжатського району (в даний час це Гагарінський район Смоленської області) в простій селянській родині. Там же він пережив півтора роки окупації фашистських військ, коли вся родина була вигнана з дому і була змушена тулитися у землянці. В цей час хлопчик не навчався, і лише після звільнення Червоною Армією заняття в школі відновилися.
Гагарін з відзнакою закінчив ремісниче училище і вступив в Саратовський індустріальний технікум. У 1954 році він вперше прийшов в саратовський аероклуб, а в 1955-му, після закінчення навчання,здійснив свій перший політ. Всього їх було згодом 196.

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Потім він закінчив військово-авіаційне училище і служив льотчиком-винищувачем. А в 1959 році написав заяву про те, щоб його зарахували в групу кандидатів в космонавти.

Олексій Гагарін пішов з життя дуже рано, у віці 34 років. Але за недовге життя він залишив про себе велику пам'ять у серцях багатьох людей, запам'ятали його як людину, який вперше побував у позаземному просторі.

Перша жінка в космосі - з Радянського Союзу!

Після польоту Юрія Гагаріна дане напрям став розвиватися ще більш активними темпами. Людина і космос манили один одного з новою силою. Вчені зайнялися тепер тим, щоб там побувала жінка. Завзятість і розум допомогли представниці прекрасної статі Валентині Терешкової. 16 червня 1963 року, стартувавши на космічному кораблі «Восток-6», побувала перша жінка в космосі, прославившись з тих пір на весь світ.

Валентина Терешкова: коротка біографія

Вона народилася 6 березня 1937 року в Тутаевском районі Ярославської області в звичайній родині. Її батько був трактористом і загинув на фронті, а мама працювала на ткацькій фабриці. У 1953 році Валя закінчила сім класів і влаштувалася браслетчицей на ярославський завод. Паралельно вона отримала освіту у вечірній школі.
У 1959 році юна Терешкова стала займатися парашутним спортом і здійснила близько ста стрибків.

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

З космонавтикою вона пов'язала свою долю в 1962 році, коли було вирішено відправити жінку в космос. З безлічі претенденток було відібрано п'ять кандидатур. Після зарахування в загін космонавтом Валентина приступила до посилених тренувань і навчання. І рік тому саме її вибрали для польоту.

Перший космонавт у відкритому просторі

Олексій Леонов першим вийшов з космічного корабля у відкритий позаземне простір. Це було 18 березня 1965 року. На той момент ніяких систем для порятунку космонавтів не передбачалося. Неможливо було пристикуватися або з одного корабля перейти в інший. Можна було сподіватися лише на себе і на техніку, яка летіла з ним. Олексій Архипович зважився на це, тим самим втіливши мрію легендарного Ціолковського, який пропонував використовувати шлюзову камеру для виходу у відкритий космос.

І знову СРСР випередив США. Вони теж хотіли реалізувати подібне. Але вихід першої людини в космос був здійснений саме радянською людиною.

Як це було

Спочатку у відкритий простір хотіли відправити тварина, але згодом відмовилися від цієї ідеї. Адже головне завдання, що полягає в тому, щоб з'ясувати, як поведе себе в космосі людина, не була б вирішена. До того ж тварина не змогла б розповісти потім про свої враження.

Різні припущення були на вустах громадськості з приводу виходу людини у відкритий позаземне простір. І, незважаючи на те, що перші люди в космосі вже побували, точної впевненості, як поведе себе людина поза корабля, не мав ніхто.

Склад екіпажу підбирався самим ретельним чином. Крім відмінних фізичних даних, потрібна злагодженість і спрацьованість всієї команди. Космонавтами стали Бєляєв та Леонов, два доповнюючих один одного за своїми якостями людини.
Космонавт пробув за бортом дванадцять хвилин, протягом яких п'ять разів відлітав від корабля і повертався назад. Проблема виникла тоді, коли йому необхідно було повернутися в кабіну. Скафандр у вакуумі роздувся так сильно, що він не міг втиснутися в люк. Після кількох безрезультатних спроб Леонов зважився всупереч інструкції вплыть всередину головою, а не ногами. Йому це вдалося.

Олексій Архипович Леонов: коротка біографія

Він народився 30 травня 1934 року в сибірському селі, недалеко від міста Кемерово. Його батько був шахтарем, а мати — вчителька.

Олексій виріс у багатодітній родині і був дев'ятою дитиною. Ще за шкільною партою він почав цікавитися авіаційною технікою, і після середньої школи поступив в школу льотчиків. Потім закінчив училище льотчиків-винищувачів. А в 1960 році, пройшовши суворий відбір, був зарахований в космонавти.

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Леонов здійснив свій політ в 1965 році. З 1967-го по 1970-й він керував місячної групою космонавтів. В 1973 році був відібраний у спільний політ з космонавтами США, коли вперше в історії справили стикування космічних кораблів.

Олексій Леонов є міжнародним членом загону астронавтів, академіком РАА і співголовою асоціації учасників космічних польотів.

Людина і космос

Торкаючись теми космосу, не можна не згадати таких людей, як С. П. Корольов і К. Е. Ціолковський. Вони не перші люди в космосі і ніколи там не були. Проте багато в чому завдяки їх зусиллям і праці людина все-таки досяг його.

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Сергій Павлович — творець ракетно-космічної техніки Радянського Союзу. Саме з його ініціативи були відправлені перший штучний супутник Землі і «Восток-1» з Юрієм Гагаріним на борту. Коли космонавт загинув, в його куртці знайшли фото Сергія Павловича.

Перші люди в космосі. Вихід першої людини в космос

Костянтин Едуардович — вчений-самоучка, вважається основоположником теоретичної космонавтики. Він — автор багатьох наукових і фантастичних робіт, пропагував ідеї освоєння космічного простору.