» » Планети сонячної системи (фото)

Планети сонячної системи (фото)

В нашій галактиці під назвою «Чумацький шлях» за приблизними підрахунками вчених, близько ста мільярдів планет (можливо і більше). Що ми знаємо про планети?

На сьогоднішній день більш-менш якісно вивчені тільки найближчі до нас планети сонячної системи - всього їх рівно вісім (8) - цікаво, що навіть сама ця цифра схожа на дві планети сполучені один з одним. Планета Плутон був позбавлений статусу планети в 2006-му році.
У сонячній системі 4 внутрішні і 4 зовнішні планети. До внутрішніх відносяться - Земля, Марс, Венера і Меркурій. Всі вони мають тверду поверхню. Зовнішні планети - Юпітер, Уран, Сатурн, Нептун - складаються в основному з газів, тобто не мають мають твердих поверхонь. Внутрішні - знаходяться усередині земної орбіти, ав зовнішні за її межами.

Всі 8 планет сонячної системи - складаються з одних і тих же речовин: пилу, газу, металів, H2O (води) та інших. Ця суміш виникла в результаті гиганского викиду в момент запалювання нашого Сонця. Але всі планети відрізняються один про одного, це так внаслідок різних умов їх формування.

Але всі планети сформувалися за принципом снігових валів. Матеріали з плином часу стикалися і прилипали один до одного, поки планети не досягли своїх розмірів. Круглу форму вони придбали під силою гравітації, досягнувши певної маси.

Давайте зупинимося детальніше на кожній з восьми планет Сонячної системи.

Планети сонячної системи

Юпітер - цей газовий супер-гігант цілком складається з газоподібних хмар які утворює його атмосферу дуже високої щільності і тиску. Імовірно в серці гіганта є залізо-образне ядро утворене з водню в результаті понад високого тиску на нього зовнішніх шарів планети. Це ядро може бути джерелом гиганского магнітного поля юпітера, що тягнеться на десятки мільйонів кілометрів у космос. У грудні 1995 року спеціальний апарат НАСА «Галілей» нарешті досяг Юпітера після 14-річного польоту. Від нього відстикувався зонд який став опускатися в глиб планети щоб дозволити вченим трохи краще зрозуміти як вона влаштована. Але спустившись на 160 КМ зонд під тиском розігрівся до температури в 14.000 градусів цельсія і згорів. Але навіть це невелике проникнення на 160 КМ з можливої глибини до ядра планети в 70.000 КМ - відкрило багато нового. Наприклад з'ясувалося що: Швидкість вітру під зовнішнім шаром становить більш 600км в годину, це досить багато. Крім того, вдалося побічно зафіксувати блискавки які в десятки разів перевершують самі потужні розряди в земній атмосфері. Загальна структура Юпітера воднево-гелева, це ріднить його з зірками. Юпітер навіть іноді іменують відбулася зіркою. Крім того Юпітер знаменитий своїми місяцями (супутниками) їх близько сімдесяти. Найвідоміші - ІО, Європа, Ганомед, Калісто. Відкриті ще знаменитим Галилием в 1610 році.

Дивіться відео

Фото Юпітера

Планети сонячної системи (фото)

Сатурн - За розмірами трохи поступається Юпітеру. Також є зовнішньою, газової планетою складається з водню, гелію, води, нікелю і заліза. Цікаво що швидкість вітрів на Сатурні досягає 2000км в годину, це значно більше ніж на Юпітері. У нього також дуже потужне магнітне поле простягається на 1 мільйон КМ. Сатурн знаменитий своїми кільцями, званими - «Кільця Сатурна«. І хоча у інших зовнішніх планет також є подібні кільця, вони практично непомітні в порівнянні з яскраво вираженими кільцями Сатурна. Вони складаються з уламків льоду, на 99% і каменів 1%, що обертаються під дією гравітації планети зі швидкістю 10км в секунду. Ширина кілець становить 400.000 км. Щодо великих супутників у Сатурна рівно 62.

Фото Сатурна

Уран -
Одна з наймолодших планет сонячної системи якщо вважати за датою відкриття. Вона була відкрита лише у 1781 році (13 березня) англійським дослідником Вільямом Гершелем. Інші спостерігачі просто не здогадувалися, що це планета з - за її повільності і тьмяності. Цікаво про що вони думали...

Уран - це досить холодна планета, середня температура тут - близько 200 градусів за Цельсієм. Складається з особливих модифікацій льоду і гірських порід. Його Атмосфера в основному з гелію і водню, а також в ній виявлено метан і твердий аміак. У планети 27 супутників. Цікаво що: вісь обертання Урану сильно нахилена по відношенню до сонця, з-за цього планета буває звернена до сонця абсолютно нерівномірно. На урані практично не спостерігається вітрів як на Юпітері і Сатурні, проте зафіксовані сезонні погодні зміни. Крім того, він також має досить помітні кільця навколо себе, хоча і менш ніж у Сатурна.

Фото Урану

Планети сонячної системи (фото)

Нептун - Відкритий ще пізніше Урану, 23 вересня 1846 року. Це восьма за рахунком і найвіддаленішу з планет сонячної системи. Має 13 супутників і масою перевершує земну у 17 разів. А в діаметрі в 3,5 рази. Встановлено, що Нептун рекордсмен по силі вітрів у своїй атмосфері які перевищують 2000 КМ у годину.
Температура атмосфери менш -200 градусів за Цельсієм. Найцікавіше що одні нептунианский року дорівнює 164-му земним, оскільки швидкість його обороту навколо сонця менше рівно в 164 рази порівняно із земною. У 2011 році відзначався 1 нептунианский рік з моменту його відкриття в 1846 році.

Фото Нептуна

Планети сонячної системи (фото)

Меркурій-найближча до сонця планета, а також найменша всередині планет земної групи, після того як Плутон був позбавлений статусу планети в 2006году. Доба на меркурії рівні 88 земних діб. Меркурій відомий своєю витягнутою орбітою, в результаті на деякі ділянки планети ніколи не потрапляють сонячні промені. Імовірно на цих ділянках перебуває водяний лід покритий багатометровим шаром пилу. Температура на поверхні планети варіюється від -180 до +430 градусів за Цельсию.Атмосфера складається з кисню, гелію і натрію в порядку убування.

Фото Меркурія

Планети сонячної системи (фото)

Венера - Цю планету часто називають сестрою землі через схожі параметри. Хоча поверхню планети прихована за густими сірчаними хмарами, все ж її атмосфера дозволяє провести радіолокаційні дослідження в результаті яких була складена карта Венери. Вчені виявили що планета на 90% покрита застиглою магмою. Були виявлені кратери імовірно від стародавніх океанів. Практично вся атмосфера обертається в нескінченному урагані. Середня температура на поверхні планети близько 500-сот градусів за Цельсієм. Вітер біля поверхні не більше декількох метрів в секунду, на висоті близько 50 км становить вже 150-300 метрів в секунду. В Атмосфері так само спостерігаються грози. Рік Венери менше земного, він триває 224 доби. Цікаво що з періодичністю приблизно раз на сто років прохід Венери можна спостерігати на краю сонячного диска. Останній раз ця можливість була 6 червня 2012 року. Наступна буде 11 грудня 2117 року.

Фото Венери

Планети сонячної системи (фото)

Марс - Нарешті дійшла черга до найбільш вивченій нами «червоної планети». Вона отримала це друге ім'я за вміст у ґрунті особливого заліза отливающего червоним кольором.
З 1965 року на Марсі побувало кілька земних марсоходів, які на даний момент іржавіють там в неробочому стані. З останніх - марсохід Spirit - запущений до планеті в 2003 році, зв'язок з Спіритом обірвалося 22 березня 2010 року, спроби реанімувати апарат тривали аж до травня 2011 року. На зміну Спириту, в кінці 2011 року, був запущений новітній апарат Сuriosity. Він приземлився на червону планету 6 серпня 2012. Спірит встиг виявити воду у вигляді льоду на поверхні планети, це відбулося в червні 2008 року.

Атмосфера Марса майже повністю складається з вуглекислого газу, кисню міститься лише 0,1 %. Власне Атмосфери на планеті практично немає, вона становить лише 1% від земної. Сьогодні вчені вважають, що в давнину тут була атмосфера і водойми зразок земних. Але за зупинки внутрішнього ядра виробляє магнітне поле, яке захищало атмосферу планети від сонячного вітру, та була унесена у відкритий космос, вода також випарувалася. Цікаво що у Марса є два супутники (Фобос і Деймос) В перекладі з грецького (Страх і Жах:).

Фото Марса

Планети сонячної системи (фото)

Земля - Наша рідна і єдина планета відома людям планета у всесвіті, де існує життя. Грецька назва - Terra. Також землю часто називають блакитною планетою. Вона утворилася більше 4-х мільярдів років тому, також як і інші планети сонячної системи - з сонячної туманності (це суспензія виникла при запаленні нашого сонця). Досі достеменно невідомо, як на землі з'явилася вода, яка дала можливість для нашої біологічної форми життя. Вчені впевнені що вона не могла бути на землі спочатку, навіть якщо б це було так то численні зіткнення на початку життя планети испарили б всю глибинну й поверхневу воду. Імовірно вода потрапила на землю з допомогою астероїдів, що містять велику кількість води. Найцікавіше що вони доставили стільки води, скільки було потрібно. Якби води було трохи менше, вона б не втрималася на планеті, якщо більше - то не було б суші дає можливість для розвитку цивілізації. Сьогодні вода займає більше 70% поверхні нашої планети. Рік на землі тривати 365 діб. Мінімальна зафіксована температура -89, максимальна +56 градусів за Цельсієм. На землі з періодичністю в кілька тисяч років можуть виникати так звані льодовикові періоди. Єдиний супутник землі - Місяць. Вважається, що Місяць колись частиною землі, яка чомусь відламалася і стала самостійним небесним тілом.

Фото Землі

Планети сонячної системи (фото)

Тепер ми познайомилися планетами сонячної системи. Всього їх Вісім, після того, як 9-тая планета - Плутон (відкрита в 1930-м) була позбавлена статусу планети в 2006-му році. Плутон віднесли до окремого класу міні - планет. Про які ми поговоримо в інших публікаціях.
P/S Якщо вам сподобалася публікація про планети сонячної системи, будь-ласка поділіться посиланням в своїй улюбленій соц.мережі.